Profileringsprosjektet i Nord-Gudbrandsdalen startet høsten 2002 i regi av Regionalt Utviklingssenter, Regionkontoret Nord-Gudbrandsdal. Prosjektet hadde som mål å synliggjøre regionen på en fordelaktig måte overfor potensielle tilflyttere og næringsetablerere.
Et vesentlig element i prosjektet var å styrke det indre samhold i regionen gjennom å opptre i fellesskap i en rekke sammenhenger. Prosjektet ble avsluttet i 2006 og videreført som «regionalt tilflytterprosejkt» – se oppslag nedenfor.
Samarbeidspartneren er regionrådet i Nord-Gudbrandsdalen, og arbeidet er organisert som et regionalt samarbeidsprosjekt med ansatt prosjektleder.
Aktiviteter
- Arrangement utenfor kommunen for å rekruttere folk
- Brev til potensielle tilflyttere
- Brosjyrer og lignende
- Kampanje for å synliggjøre regionen som bosted
Viktigste salgsargument
- Livskvalitet
- Godt oppvekstmiljø
- Friluftsliv
Hovedmål
Målgrupper
Tilflyttingsarbeid i norske distriktskommuner
Regionalt profileringsprosjekt Nord-Gudbrandsdalen er presentert med grunnleggende informasjon uten vurdering fra Distriktssenteret. Tiltaket inngår som en del av «Katalog over tilflyttingsarbeid i distriktene». Arbeidet er en del av et større prosjekt «Tilflyttingsarbeid i norske distriktskommuner», som Ideas2evidence og Norut gjennomfører på oppdrag fra Distriktssenteret.