Informasjon til oppdragstakere

Har du utført oppdrag for Distriktssenteret? Bruk selvbetjeningsportalen for å få utbetalt avtalt godtgjøring og refusjon av reisekostnader.

Når oppdraget ditt for Distriktssenteret er utført, må du kreve kostnader og godtgjøring i Selvbetjeningsportalen. Først må du ha en brukertilgang fra Distriktssenteret. Hvis du mangler dette sender du en forespørsel til [email protected]. Når du har mottatt brukernavn kan du kreve refusjon av dine reisekostnader og avtalt godtgjørelse i selvbetjeningsportalen. Påloggingen skjer via ID-porten med MinID, BankID, Buypass ID, eller Commfides e-ID.

Veiledning og brukerstøtte

Her finner du brukerveiledning og videoveiledning

Har du spørsmål om tekniske ting, kan du kontakte DFØs Kundesenter:
Telefon: 406 34 021
e-post: [email protected]
Åpningstid: 08:00 – 15:30, sommertid (15. mai – 15. september) 08:00 – 15:00

Har du spørsmål knyttet til selve oppdraget eller administrative forhold rundt dette, tar du kontakt med Distriktssenteret.

Aktuelle lønnarter for honorarer

Honorarkrav må registreres med korrekt lønnart for å sikre korrekt utbetaling og rapportering.
Følgende lønnarter er de mest aktuelle for Distriktssenteret:

  • 5525 – Møtegodtgjørelse: brukes av fagrådsmedlemmer og jury for attraktiv by
  • 5535 – Honorar: brukes av øvrige oppdragstakere

Kvitteringer og andre bilag

Alle nødvendige kvitteringer og bilag må legges ved. Last opp vedleggene dine i pdf-format når du oppretter kravet. Nødvendige bilag:

  • Kvitteringer for reiseutgifter (ikke kvitteringer for offentlig kommunikasjon, f.eks. buss, tog, ferje og bomavgift)
  • Kontrakt/avtale/innkalling eller lignende for honorarkrav (dette kravet gjelder ikke for fagrådsmedlemmer eller jury for attraktiv by)

Merknader/referanser

For å sikre rasket mulig behandling av dine krav, må du benytte merknadsfeltet til å opplyse om kontaktperson eller tilsvarende.

Digitalisert kommunikasjon

Som et ledd i statens satsing på å digitalisere kommunikasjonen mellom det offentlige og innbyggerne, har Direktoratet for økonomistyring fra 01. januar 2016 innført, som eneste mulighet, at reiseregninger og andre utbetalinger skal skje ved bruk av tjenesten Selvbetjeningsportalen.